تاثیرات کرونا بر صنعت خودرو 

تاثیرات کرونا بر صنعت خودرو 
تاثیرات کرونا بر صنعت خودرو 

به گزارش  آهن پرایس در اخبار بازار آهن،  تاثیر کرونا بر صنعت خودرو پس از گذشت حداقل سه ماه از آغاز بحران کرونا در ایران و سایر نقاط جهان  به حدی گسترده بوده است که بدنه اقتصاد کشور ها را به لرزه در آورده است و اکثر ...

به گزارش  آهن پرایس در اخبار بازار آهن،  تاثیر کرونا بر صنعت خودرو پس از گذشت حداقل سه ماه از آغاز بحران کرونا در ایران و سایر نقاط جهان  به حدی گسترده بوده است که بدنه اقتصاد کشور ها را به لرزه در آورده است و اکثر صنایع را رو به تعطیلی کشانده است؛ البته تدابیر دولتی نیز برای جلوگیری و کنترل شیوع ویروس کرونا تمامی صنایع از جمله صنعت خودرو را متوقف کرده است،تا جایی که اکثر خودروسازها و تولید کنندگان قطعات خودرو تولید و سفارشات خود را کاهش یا قطع کرده اند.

از این حیث کارشناسان 5 آسیب کرونا را برای صنعت خودرو معرفی کرده اند که به شرح ذیل می باشد:
کاهش یا تعلیق تولید، کاهش تقاضا، مشکل در زنجیره تامین قطعات، مشکل در فروش و مشکل در ثبت نام خودرو بر اساس پروتکل های بهداشتی، تولیدکنندگان برای حفظ سلامت کارمندان، فعالیت های خود را متوقف کرده اند؛ همچنین در بخش تامین قطعات نیز با وجود اینکه 80 درصد تامین قطعات خودرو توسط چین انجام می شود، با توجه به تعطیلی کارخانه های قطعه ساز در چین، تامین قطعات مورد نیاز از این کشور دشوار شده است و اکثر کارخانه ها تا 11 مارس تعطیل بوده اند و به تازگی فعالیت خود را آغاز کرده اند.

با این وجود فقط آغاز به تولید نمی تواند مشکل در تامین قطعات را رفع کند چرا که اکثر کشورها همچون ایران درگیر شیوع ویروس کرونا هستند و بر همین اساس محدودیت هایی برای واردات محصولات غیرضرروری وجود دارد که باعث کاهش سفارشات و در نهایت کاهش تولید شده است. در ایران نیز در حدود 700 هزار نیروی کار در بخش قطعه سازی و تولید خودرو اشتغال دارند که شیوع ویروس کرونا و تاثیر آن بر صنعت خودرو باعث افزایش نگرانی ها در این رابطه شده است. به همین دلیل کارخانه های تولیدکننده خودرو در ایران فعالیت خود را با رعایت اصول بهداشتی به صورت محدود از 23 فروردین ماه آغاز کرده اند .

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)